Universitat Rovira I Virgili

Becas predoctorales. La URV fue creada en 1991 por el Parlamento de Cataluña a partir de antiguos centros universitarios. Se recuperaba así la Universidad de Tarragona del siglo XVI. Desde su puesta en marcha, ha tenido el objetivo de contribuir al desarrollo social y económico de su entorno,  un contexto que se ha ido transformando con el paso del tiempo.

«Los cambios sociales y culturales nos han abierto las puertas de un nuevo marco de relaciones y han convertido a Europa en un espacio de interacción obligado para nuestros estudiantes, y su futuro como trabajadores. En la URV formamos profesionales con los planteamientos de la armonización europea, un aspecto clave para abrir puertas en un mundo laboral sin fronteras. fronteres. Todo esto lo hacemos a través de una oferta de formación completa, con más de 40 estudios de grado y 50 másteres (una gran parte de ellos interuniversitarios), un amplio programa de doctorado y una ágil programación de formación permanente para acompañar a los profesionales en la actualización constante de conocimientos y mejora de sus capacidades. Todo ello lo aprovechan aprovechan más de 15.000 estudiantes.

Los datos confirman a la URV como universidad de referencia en Cataluña y en el espacio europeo por la calidad de la docencia, la apuesta por la formación continua y la excelencia en la investigación, el desarrollo y la innovación.»

Beca predoctoral

PhD Scholarship position in:
BIOINFORMATICS FOR SPATIAL METABOLOMICS
The SIPOMICS (SIgnal Processing for Omic ScienceS) research Group from the Rovira i
Virgili University (http://www.urv.cat/) is seeking PhD candidates to apply for one
scholarship at our research facilities located in Tarragona (Catalonia, Spain).
PhD project: Development of micro/nano electronic surfaces for Laser Desorption
Ionization Mass Spectrometry (LDI?MS). The Spanish Ministry of Science and Innovation
has founded this project recently. The objectives are the fabrication and
characterization of different nanostructured materials (silicon, alumina, gold, metaloxides,
etc.) suitable for the analysis of tissue and bio?fluid metabolites by MALDI?TOF
mass spectrometry and the creation of data processing and visualization algorithms.
Required profile: Candidates should have a background on computer science (very
good programming skills), electronics, telecommunications or physics. Experience on statistics or multivariate analysis will also be appreciated. Candidates need to have a Bachelor and a Master degree to be eligible for the PhD position. SIPOMICS is a multidisciplinary research Group formed by chemists, biochemists, physicists, computer and telecommunication engineers that has a very close relationship with a metabolomics platform structure. (www.metabolomicsplatform.com).
Position: We offer a 3?year contract scholarship to develop research work that would allow the candidates to obtain their PhD degree in the doctorate program of
Tecnologies for Nanosystems, Bioengineering and Energy at the Department of
Electrical Engineering of the Rovira i Virgili University.

Application: Candidates should apply to Programa Martí Franqués (positions No.
2016PMF?PIPF?15 and 2016PMF?PIPF?16) no later than October 31th 2016. We would be grateful if you also notify your application to Dr. Serena Pujol
(serena.pujol@urv.cat), sending her by email your motivation letter and CV. You can also contact her for any doubt or more information about the position or the research group.

Foto: http://www.fundacio.urv.cat/